TrendTour

Spoznajte, čím mladí ľudia žijú, čo ich trápi a aké sú ich potreby!

YouthWatch už tretí rok realizuje na Slovensku vlastný výskum trendov v živote mladých ľudí a teraz Vás pozýva nazrieť do toho, čo náš výskum odhalil. Porozumejte lepšie mladým ľuďom a rýchlemu svetu v ktorom žijú prostredníctvom trendov. Vďaka tomu môžete vaše aktivity robiť atraktívnejšie a relevantnejšie pre súčasnú generáciu. 

Počas TrendTour sa okrem iného dozviete:

  • o nárokoch, ktoré na mladých ľudí kladú sociálne siete
  • ako technologický pokrok ovplyvňuje mladých ľudí a ich správanie
  • o nových spôsoboch, ako si mladí ľudia zarábajú peniaze
  • čo je to catfishing, cancel culture, a ako sa mení influnecerstvo 

Trendami Vás prevedú Alena Tomanová a Tomáš Pešek.

Tomáš Pešek je medzinárodne akreditovaný kouč, rozumie si s neformálnym vzdelávaním i zážitkovou pedagogikou. V rámci týchto prístupov experimentuje s programami na rozvoji mladých ľudí.

Alena Tomanová je metodička neformálneho vzdelávania a školiteľka. Analyzuje trendy v živote mladých ľudí a spolupracuje so sieťou trendspotterov, ktorí sú vo výskume zapojení.

Kde nás môžete stretnúť?

21.11.2022 o 14:30 V Bratislave

22.11.2022 o 15:00 v Nitre

23.11.2022 o 09:00 v Banskej Bystrici

Účastnícky poplatok je 15€. 

 

Prihláste sa na jedno z našich podujatí

Ak ste už teraz zvedaví na to, čo Vás na TrendTour čaká, prinášame Vám malú ochutnávku toho, čo sme si pre Vás pripravili. Prečítajte si už teraz, napríklad o virtuálnych influenceroch či cancel culture.

“Virtuálny influencer je fiktívna, počítačom vygenerovaná postava, ktorá má charakter a osobnostné črty podobné človeku. Firmy ich používajú na marketing, pretože priťahujú viac sledovateľov ako influenceri z mäsa a kostí.

Žena na obrázku je digitálnou osobnosťou Tatra Banky. Na Instagrame má vyše desaťtisíc sledovateľov. Obsah jej profilu reaguje na trendy medzi mladými ľudmi, napríklad v jej príspevkoch nakupuje v secondhande či bezobalovom obchode, vyzýva k dobrovoľníctvu alebo točí videá s inými známymi influencermi. Virtuálnych influencerov využívajú napríklad aj automobilky alebo známy módny dom Prada, avšak ich počet každým týždňom rastie. 

Najznámejšou virtuálnou influencerkou je Lil Miquel a na Instagrame má vyše 3 milióny sledovateľov. 

Na TrendTour Vám priblížime aj to, aký dopad majú virtuálni influenceri na mládež na Slovensku, a aké nové fenomény číhajú na mladých na sociálnych sieťach.”

“Kým v minulosti sme trestali ľudí vyháňaním z mesta, dnes ich trestáme zrušením sledovania ich profilu. Novodobým ostrakizmom je takzvaná cancel culture.

Influenceri na sociálnych sieťach často čelia kritike voči ich názorom prezentovaným na ich profiloch. Ich sledovatelia im to dávajú pocítiť v komentároch, v extrémnejších prípadoch im však hromadne rušia sledovanie ich profilu, čím znižujú ich dôležitosť na internetovej scéne. S menším dosahom sa influcerom ťažšie komunikuje s publikom, ale prichádzajú aj o platené spolupráce, kedže firmy nechcú spolupracovať s influencermi s malým počtom sledovateľov alebo s kontorverznými názormi. Tento jav sa nazýva “cancel culture” (kultúra zrušenia).

Známym príkladom cancel culture je napríklad autorka J. K. Rowlingová, spisovateľka, ktorá stojí za vznikom Harryho Pottera. Na Twitteri sa jej názory o transrodových ľuďoch stretli s kritikou, ktorá viedla až k čiastočnému vytláčaniu zo spoločenskej scény. Nedávnym príkladom z našich končín sú zase hokejisti, ktorí neodmietli hrať v ruskej KHL, aj napriek Ruskej invázií na Ukrajine.

Viac o Cancel Culture ako aj etických rámcoch sociálnych sietí a ich dopadoch na mladých ľudí Vám prinesieme na TrendTour.”

Naše publikované trendy nájdete aj na našej stránke, v sekcii Trendy.

Tešíme sa na Vás!

Pre viac informácií alebo v prípade otázok  nás neváhajte kontaktovať na sona.turanova@youthwatch.sk